A Olot s’han tramitat més de dues-centes llicències entre nous negocis, ampliacions i canvis de nom

Durant el 2018 s’han tramitat un centenar de llicències per obrir nous establiments, situats en la seva majoria al centre d’Olot.

Aquesta setmana també comença la diagnosi d’hàbits de consum i compra.  

 

Al llarg del 2018, a Olot s’han tramitat un total de 203 llicències per obertura de nous establiments, ampliacions i traspassos. Durant l’any passat, a la ciutat van iniciar la seva activitat 105 negocis nous, el que representa l’obertura de 2 establiments de mitjana cada setmana. La resta de llicències concedides durant el 2018 a Olot han estat per ampliacions o modificacions d’activitats i traspassos. També hi ha hagut 28 expedients de tancament.

Si analitzem l’oferta comercial per sectors s’observa que els comerços d’alimentació (fruites, carnisseries, supermercats…) i els serveis de salut  (fisioterapeutes, centres de teràpies…) són els que han tingut més presència, amb un 13% del total d’establiments. El segueixen els equipaments per a la llar amb un 11%. La resta de sectors se situa per sota del 10%, des d’equipament per a la persona (roba, sabateries, joieries, perfumeries…), bellesa i estètica, administratius, establiments de restauració, centres docents, automoció, i altres, com telefonia, establiments de turisme, fotografia

El perfil majoritari del promotor d’un negoci a Olot és el d’una persona emprenedora, en règim autònom, que han treballat anteriorment en altres sectors, i que decideix obrir el seu propi negoci.

La tramitació per a llicències d’activitats ha evolucionat positivament en els darrers dos anys, destacant el nombre de traspassos que ha passat de 54 a 79, sobretot a causa de persones que han buscat un relleu a causa de la seva jubilació.

Diagnosi d’hàbits de consum i compra

 

Aquesta setmana s’inicia la diagnosi per conèixer els hàbits de consum i compra a la ciutat. L’Ajuntament d’Olot amb la col·laboració de l’Associació de Comerciants impulsa un estudi que, a més de la percepció dels consumidors sobre el comerç local, també vol conèixer els seus costums i preferències de compra. A partir dels resultats es planificaran les properes accions de dinamització comercial.

Aquest dilluns es comencen a fer les primeres entrevistes. El qüestionari tindrà una durada d’uns 7 minuts i s’adreçarà a residents i no residents a la ciutat per poder avaluar, a posteriori, el poder d’atracció comercial d’Olot com a capital de comarca.

També servirà per conèixer on van a comprar els residents d’Olot en cas que no ho facin a la ciutat.

El comerç constitueix una de les principals activitats econòmiques, socials i turístiques de la ciutat per la seva contribució a la generació de llocs de treball i pel pes que representa en l’estructura productiva. Segons dades de l’Observatori Econòmic Social i Medi Ambiental de la Garrotxa, 12.841 persones (54,2%) treballa en el sector serveis a la comarca dels quals 4.116 (17,4%) dins del sector comerç.

Els resultats de l’estudi és previst que es presentin el proper 28 de març, dins de la setmana del Comerç de Catalunya.

 

Olot, 18 de Febrer 2019