El Servei d’Empresa i Emprenedoria de DinàmiG ha atès durant el 2017 un total de 241 persones.

 

 

Són pràcticament els mateixos emprenedors que s’hi van dirigir al 2016 (que van ser 248) però una xifra inferior a les 362 persones que durant el 2013 van demanar informació. Tot i reduir-se les atencions, la creació de noves empreses ha anat a l’alça. Al 2012, les persones que es van adreçar al Servei d’Empresa i Emprenedoria van obrir 21 negocis i al 2017, s’han donat d’alta 26 activitats. En els darrers 6 anys, els emprenedors que han utilitzat els serveis de l’Àrea d’Empresa i Emprenedoria d’Olot, ara DinàmiG, han creat un total de 140 negocis (21 activitats s’han obert durant l’any 2012; 22 al llarg 2013; 21 al 2014, 24 al 2015, 26 al 2016 i 26 al 2017). Fisioterapeutes, arquitectes, intermediaris de comerç, centres de veterinaris, llauners, informàtics o centres d’idiomes són algunes de les activitats dels nous negocis que s’han obert aquest 2017 per usuaris d’aquest servei.

Pel que fa al perfil de la persona que utilitza el Servei d’Empresa i Emprenedoria és una dona (60%), que resideix a Olot (51%) amb estudis secundaris o universitaris (80%) i que està en actiu (67%). Precisament, un dels canvis més significatius que han detectat les responsables del servei és que la majoria de les persones ateses i que decideixen iniciar una activitat pel seu propi compte estan en actiu. Al 2013, bona part dels emprenedors estaven a l’atur mentre que en l’actualitat els treballadors que decideixen iniciar un negoci (67%) doblen les persones aturades (33%).

Un dels aspectes que destaquen més les persones ateses pel Servei d’Empresa i Emprenedoria és el suport que reben durant tot el procés de creació del negoci. Un acompanyament individualitzat segons les necessitats de cada emprenedor i el seu projecte (suport en el Pla d’Empresa, finançament, màrqueting..). També compten amb el suport d’un grup de mentors que els aconsella sobre la seva activitat a més de tenir la possibilitat de participar a una desena de jornades sobre temes empresarials (durant el 2017 han tingut una assistència de 185 persones), al Fòrum d’Oportunitats (72 participants) o presentar-se als Premis 100% Emprenedors (9 candidatures). Durant la Setmana de l’Emprenedoria, han pogut prendre part de la vintena d’activitats que s’han organitzat i han pogut gaudir d’un oferta formativa variada de Seminaris Emprenedors (20 temàtiques amb un total de 79 hores de formació i una assistència 186 persones).

“Veient el canvi de perfil de les persones ateses i les noves necessitats que s’han detectat, el Servei d’Empresa i Emprenedoria inicia un procés de reformulació” ha explicat la regidora d’Empresa i Ocupació, Núria Zambrano. S’ha iniciat una anàlisi de la situació de partida i de l’operativa actual per estudiar l’entorn i els usuaris potencials amb l’objectiu de dissenyar un nou model de Servei. La setmana passada va tenir lloc la primera de les reunions en la que es va constituir el Grup Impulsor del procés. Zambrano ha explicat que “està format per representants d’empreses, emprenedors, del món educatiu i DinàmiG que, amb el suport d’una consultoria i un consell assessor d’experts treballaran conjuntament per definir el nou model de Servei”. La previsió és que al mes de setembre ja es tinguin els resultats d’aquest treball i que ja es puguin començar a implementar les primeres accions.